מה זה תריס חשמלי

באשר לתריסי הגלילה האלקטרוניים במצלמה שלך, אנא תקן אותי אם אני טועה, אך הדרך היחידה להפעיל תריס גלילה אלקטרוני לחלוטין היא להפעיל את Silent Live View. כאשר תריס אלקטרוני מופעל, לא ניתן להשתמש בפלאש באופן זהה לתריס ידני.

אם אין מספיק אור בטווח הזמן, כדאי כמובן להשתמש במנגנון נעילה אחר אם אתה צריך להשתמש בו. ברוב המצלמות המצוידות במערכת תריס מכנית יש תריס שניתן להשתמש בו עד לתריס מתחיל להיכשל.

אם אתה זקוק לקצב פריימים מהיר במיוחד

מצלמות מודרניות של חברות כמו אולימפוס יכולות ללכוד עד 60 פריימים בשנייה, כך שכנראה תריס אלקטרוני מתאים במקרה זה. התריס האלקטרוני מספק לפיקסלים של החיישן הדיגיטלי את הזמן הדרוש למהירות התריס. אם התריסים האלקטרוניים כבויים, אתה יכול להגדיר את מהירויות התריס של GH4 לחשיפות ארוכות משנייה אחת.
לעוד פרטים על תיקון תריס חשמלי מומלץ להעיף מבט ב- stidesign.co.il

תריס אלקטרוני באמת יכול לעזור לך כאן

אך אם אתה מנסה לצלם בקצב פריימים של 60 פריימים לשנייה ומעלה, תצטרך להשתמש בתריס מכני המספק מהירות תריס איטית בהרבה של שנייה אחת למהירויות תריס ארוכות יותר. אם אתה מגלה שאתה לא יכול להגדיר מהירות תריס של פחות משנייה אחת בעת צילום תמונות סטילס, יש אפשרות להפעיל את תריסי הגלילה האלקטרוניים GH4. הכדור זז מעט, ומהנדסי פנסוניק החליטו שהתריס האלקטרוני לא אמור לעבוד יותר משנייה. השאלה נותרת מדוע היא מוגבלת לשנייה אחת ומדוע אנו מפעילים אותה במצב שקט.

אחד היתרונות של תריסי גלילה אלקטרוניים

הוא שאין להם חלקים נעים, מה שאומר שאתה לא צריך לדאוג שאתה עלול לשבור אותם אם אתה משתמש בתריס גלילה מכני בכבדות. יתרון נוסף של חלקים פיזיים הוא שאין הלם תריס, מה שאומר שאתה לא צריך לדאוג לאיכות התמונה שנפגעת. עדיין קיימת בעיית הצפייה בשידור חי, אך התריס האלקטרוני פותר את בעיית הפסקות החשמל מכיוון שהוא אינו מתמודד עם הווילון המכני.

אין לשכוח שרק מספר נבחר של מוצרים מסוגלים למזער את בעיית הלהקה של תריסי הגלילה

ולכן ניתן להשתמש בתריס הגלילה האלקטרוני רק ברוב המצלמות בנסיבות מסוימות. הסיבה לכך היא שכשמצלמים עם תריס גלובלי, יש לכם פחות דינמיות ולכן לרוב עומדת בפניכם הבחירה בין תריסים אלקטרוניים גלגלים.

נראה שהבחירה היא בין תריסי גלילה אלקטרוניים, אך עם וילון מכני מאחור התריס יהיה גבוה יותר מתריס גלילה אלקטרוני. חסרונות אחרים כמו הבהוב ופסים נובעים מכך שלמעשה אין הלם תריס במהירות תריס נמוכה יותר.

אחת הסיבות הידועות ביותר לשימוש בתריס אלקטרוני

היא למזער את הרטט ולכן לטשטש תמונות במהירות תריס מסוימת. אם למצלמה שלך אין תריס אלקטרוני, E FCS עדיין יכול להיות שימושי, במיוחד כדי למזער את ההשפעה של רעידות על איכות התמונה של התמונות שלך, כמו במקרה של תמונות בשחור לבן. אחת הסיבות הידועות ביותר לשימוש ב- eFCS (תריסי גלילה אלקטרוניים) היא השימוש בתריס גלילה אלקטרוני כדי למזער את התנודות (ובכך תמונות מטושטשות) במהירות תריס מסוימת. הסיבה הידועה ביותר לשימוש בתריס גלילה אלקטרוני (aneFSC) למטרה זו היא למזער את התנודות ולכן לטשטש את הצילום במהירות תריס מסוימת!

תריסים אלקטרוניים אינם מתאימים לחפצים הנעים במהירות

אך הם מבטלים מהירויות תריס מכניות, כלומר מהירויות תריס של 1/32000 שניות אינן כה חריגות. הבזקים אלקטרוניים יכולים לייצר מהירות תריס מוקדית שעובדת במהירות תריס גבוהה בהרבה, כך שתריס מהיר הוא נקודת דבק.

תריסי גלילה אלקטרוניים הם הדרך הנכונה ללכת, ואכן מצלמות רבות משתמשות בתריס גלילה אלקטרוני שפשוט מכבה את זיהוי האור של החיישן בעת הצורך.

שקול את ה- Nikon 1 J1

החיישן חשוף לאור בכל פעם שהווילון נפתח, אך יכול להישאר על התריס המכני ולהישאר בתריס כל הזמן. אם מצלמים במצלמה המשתמשת בתריס אלקטרוני שאינו צריך להשקיע זמן בהנעת הווילונות, תוכלו לצלם עם תריס מכני. בדרך כלל, מצלמות המשתמשות בתריסים מכניים פותחות וסוגרות תריס ומפרקות את המטען החשמלי שנותר בזמן שהתריס סגור. מכיוון שתריס מכני לא עושה דבר מתחילת החשיפה ועד לחיצה על כפתור הצמצם, אמור לחיישן להתחיל בחשיפה כעת.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

דילוג לתוכן