אישור להוציא קטין מהמדינה ללא ההורים

כפי שיוצג להלן, שני ההורים בעלי אחריות הורית וזכויות משמורת חייבים לאפשר לילד הקטין לקבל דרכון. אם אין ברשותכם אף אחד מהמסמכים הללו, בחלק מהמדינות ישנם טפסים מיוחדים לקבלת דרכון לילדים קטינים עם הורה נעדר.

אם הילד נוסע לבד

מומלץ להביא עמך העתק מתעודת הלידה המלאה ומכתב הסכמה חתום על ידי ההורה המשמורן. ילד הנוסע ללא הורה בחיים רשאי להביא מכתב הסכמה חתום על ידי אותו הורה והעתק של תעודת הפטירה של ההורה שנפטר. מכתב הסכמה מומלץ לכל נסיעות חוצות גבולות, אפילו ליום אחד אם הילד יטייל לבד, עם הורה אחד, עם חברים או קרובי משפחה, או עם קבוצת צעירים. מכתב הסכמת נסיעה חל גם על ילד הנוסע לחו"ל עם אותו הורה ביולוגי, אפוטרופוס, סבא וסבתא או מבוגרים אחרים.
למידע מורחב בתחום של אישור להוציא קטין מהמדינה ללא ההורים מומלץ לגשת לאתר rehovot-notary.com

אישור נסיעה זה בכתב ובאישור נוטריוני משני ההורים הביולוגיים

זוגות חד מיניים או אפוטרופוסים חוקיים נדרש כדי להיכנס למדינות רבות, כולל בספינת שייט לטיול חוף. כפי שגילו אחד מהעורכים שלנו ובנו בעת צ'ק-אין לטיסה של אמריקן איירליינס לקנקון, החוק המקסיקני מחייב שרק הורה או מבוגר שאינו משמורן ילווה ילד מתחת לגיל 18 ממקסיקו, עליהם לשאת אישור נוטריוני לְהַתִיר. . (המכונה גם מכתב הסכמת הורים) מההורה או האפוטרופוס האחר של הילד שנותן אישור לעזוב את מקסיקו עם הילד, כולל תאריכי נסיעה, שם המבוגר המלווה, פרטי הקשר שלך וחתימה נוטריונית.

מכיוון ששני ההורים הם ילדיכם

עליכם לספק לילדכם הסכמה מאושרת לעזוב את הארץ עם בן הזוג לשעבר. אם צו בית המשפט או הסכם ההורה שלך קובע שאתה יכול להוציא את ילדך מהמדינה רק באישור ובידיעת ההורה השני, עליך לציית לצו או להסכם זה. בעוד שאתה יכול להסיר ילד מהמדינה באופן זמני ללא אישור מהוריו האחרים של הילד, ייתכן שלא תוכל לעשות זאת לצמיתות.

אם חוקי המדינה שלך איכשהו לא אומרים דבר על הוצאת ילדך מהמדינה ללא רשות ההורה השני, ייתכן שעדיין נאסר עליך לעשות זאת. לדוגמה, אם תיקח איתך ילד ותטוס ברחבי הארץ לשבועיים ללא רשות ההורים האחרים, הדבר עלול להכעיס את בן זוגך לשעבר עד כדי כך שאתה עלול להגיע לבית המשפט בפני שופט שנאלץ להגן על עצמך. . המעשים שלך. לכן, ייתכן שיינתן צו בית משפט כדי למנוע ממך להוציא את ילדך מהמדינה ללא רשות מההורים האחרים.

אם לשני ההורים יש אחריות הורית ואין הסדרים או הגבלות לילד

אף אחד מכם אינו רשאי לקחת את הילד לחו"ל ללא הסכמה בכתב של האחר בעל האחריות ההורית. מאחר והאם נושאת אוטומטית באחריות ההורית, האב יכול לקחת את הילד לחו"ל לחופשה ללא אישור האם רק אם יש לו רישיון שהייה של הילד והילד מתגורר איתם. במידה ואין לאב צו מגורים לילדו, עליו לנסות תחילה לקבל את הסכמת האם בכתב, אחרת יצטרך לפנות לבית המשפט בבקשה לאישור יציאה עם הילד. לדוגמה, אם ילד נוסע לארצות הברית עם שני ההורים, אבל אז האם נשארת בארה"ב והאב לוקח את הילד בחזרה לקנדה, האם יכולה לחתום על מכתב הסכמה המציין שהילד רשאי לחזור. , חזרה לקנדה עם אביו.

גם אם צו בית משפט או תוכנית הורות אינם דורשים במפורש הסכמה בכתב לנסיעה עם ילד

ייתכן שיהיה רעיון טוב לקבל זאת בכל מקרה. אולם עבור רבים, החלטות בית המשפט דורשות הסכמה של הורים המעוניינים לנסוע או לנסוע לחו"ל עם ילדיהם. עבור הורים או אפוטרופוסים עם משמורת בלעדית על הילד, ייתכן שלא יהיה צורך בהחלט באישור נסיעה לחו"ל או נסיעה לחו"ל.

אם לא ניתן לקבל מכתב הסכמה מההורים האחרים

אנו ממליצים להביא עותק של צו בית המשפט המעניק משמורת מלאה על ההורה בקנדה וקובע כי להורה השני אין זכויות הילד. אנו ממליצים להורה המלווה שיש לו משמורת מלאה/בלעדית על הילד להביא עותק מצו בית המשפט בנסיעה לחו"ל. מומלץ להביא עותק מהחלטת בית המשפט לפיה אין צורך בהסכמת הורים אחרים לטיול עם הילד לחו"ל.

הורה שחטף ילד יכול לבקש עזרה מבית משפט זר או לקבל צו משמורת זר. לדוגמה, קנדה דורשת מכל ילד שנוסע עם הורה או אפוטרופוס בלבד להחזיק בדרכון, תעודת לידה, צו אפוטרופסות בית משפט (אם יש) וממליצה על ייפוי כוח חתום מההורה שאינו נוסע. חוקי המשמורת בקליפורניה קובעים שבתי משפט יכולים להחזיק דרכון של ילד, ולחסום נסיעות בינלאומיות אם הם רואים צורך להגן על הילד מחטיפה.

קצין קונסולרי במשרד הילדים אישר שמדינות רבות דורשות מכתב כניסה עם חתימות הורים נוטריוניות

וכן זיהוי של ילד (תעודת לידה או דרכון), וששניהם נדרשים. צו המשמורת או תכנית ההורות חייבים לכלול את אופן הטיפול בשפת הילדים בעת נסיעה לאחר גירושין. קיים בלבול מסוים בקרב הורים פרודים או גרושים בשאלה האם הם יכולים להוציא את ילדיהם מהמדינה ללא רשות ההורה השני.

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

דילוג לתוכן