מתקיני דודי שמש בירושלים

מלחמת יום הכיפורים 1973 והאמברגו הנפט שבא בעקבותיו הפכו את עצמאות האנרגיה לעניין ביטחון לאומי; הייסורים היו כואבים במיוחד למדינה ללא ייצור נפט.

הכל התחיל בתחילת שנות החמישים בתקופת דודי השמש בירושלים

כאשר ממשלת ישראל נתקלה במחסור בדלק שהגביל את הזמן בו ניתן לחמם מים. בתגובה, אנשים החליטו לחמם את המים שלהם באמצעות התקנת דודי שמש בירושלים. בשנת 1967, אחד מכל 20 משקי הבית בירושלים השתמש בשמש לחימום המים, ונמכרו 50,000 דודי שמש. המחסור והמצב החמיר, המהנדס לוי ישר הציע הקמת מפעל לייצור חשמל כך שניתן יהיה להפוך את כל הבתים לדודי שמש. 1953. לאחר משבר האנרגיה של שנות השבעים והשמונים, העמידה כנסת ישראל חוק המחייב התקנת תנורי חימום אלה בכל הבתים החדשים, למעט אלה עם מגדלים גבוהים וגגות לא מספקים.
למידע מורחב בנושא של מתקיני דודי שמש בירושלים באפשרותך להעיף מבט ב- orenergy.co.il

בשנות השמונים כנסת ישראל קיבלה חוק המחייב התקנת דודי שמש בכל הבתים החדשים, למעט מגדלים גבוהים עם גגות לא מספקים. בתחילת שנות התשעים בישראל, כל מבני המגורים החדשים היו נחוצים להתקנת מערכות חימום מים סולאריות, ומשרד התשתיות הישראלי העריך כי פאנלים סולאריים לחימום מים יכולים לכסות 4% מכלל צריכת האנרגיה במדינה. כתוצאה מכך, ישראל היא כיום המובילה בעולם בצריכת אנרגיה סולארית לנפש, שווה ערך ל -3% מצריכת האנרגיה הראשונית הלאומית.

אספקת מים חמים עם דוד שמש איכותי

דודי איכותי יכול לספק 15-25% מאנרגיית החימום בבית. ישראל וקפריסין מובילות בשימוש במערכות חימום מים סולאריות, המשמשות 30-40% ממשקי הבית. באזורי אקלים רבים, מערכות סולאריות מספקות אחוז גבוה (50-75%) מאספקת המים החמים.

ובחלוקה על פי ערים: ירושלים מובילה בראש. על פי דו"ח חימום מים סולאריים הוא אחת הדרכים הקלות ביותר למשקי בית עם אקלים מתון וחשבונות חשמל נמוכים להשתמש באנרגיה מתחדשת ולחסוך בעלויות אנרגיה. טכנולוגיות תרמיות סולאריות, כולל חימום מים סולאריים מספקות שיטה ישירה, יעילה וחסכונית לפירוק חימום.

על מנת לענות על הביקוש לחימום שורשיהם של מספר דודי שמש בירושלים מקורם בישראל. אולי התרומה הישראלית ביותר לפיתוח דודי שמש אלה (המכונים בעברית "אחי שמש") היא שמי השמש של המדינה, שבה חסרים בתים רבים. הכנסת אישרה חוק בשנת 1976 המחייב את כל הבתים החדשים להיבנות עם דודי שמש. עם זאת, להוראות החוק הייתה פרצה משמעותית שאפשרה ליזמים גמישות לבנות בנייני דירות בני יותר מתשע קומות. עם מספר ההולך וגדל של דירות רבי קומות, יותר ויותר בונים אינם מתקינים דודי שמש בבניינים שלהם, אומרים גורמים בתעשייה.

ספרד הייתה המדינה הראשונה דורשים התקנת פאנלים סולאריים לייצור חשמל בבניינים חדשים. ביום 2 ביוני 2008 אישרה רשות האספקה תעריף הזנה לתחנות כוח סולאריות.

גד אור אנרגיות חלוצה בייצור פתרונות דודי שמש בירושלים

עם מערכות זמינות ביותר מ -35 מדינות המביאות חדשנות, איכות וחסכון בעלויות לבעלי בתים, מוסדות ופרויקטים מסחריים. מחלקת ההנדסה המיוחדת שלנו מספקת פתרונות מותאמים אישית מלאה לחימום מים, כולל ניתוח נתוני פרויקטים, תכנון מקדים, חישובי ROI, הצעות מחיר, תוכניות הנדסיות מפורטות, פיקוח על הרכבה, מכירות ותמיכה טכנית. פרת תעשיות אנרגיה סולארית בע"מ מייצרת, מספקת ומתחזקת סול ar פתרונות חום למשך 25 שנה במגזר המסחרי והפרטי עם שירות הלקוחות ברמה עולמית ומוצרים מעולים שהציבו אותנו בחזית התעשייה.

הייתה חלוצה בייצור פתרונות מים סולאריים ופיתחה בסיס התקנות מוצק עם ביקוש והיצע גדל. קולטי צלחות שטוחים סולאריים, תרמי סולארי, רכיבים לחימום מים, מערכות גג סולאריות, מיכל אחסון אמייל, חימום מים חשמלי סולארי, נפח 30-300 ליטר.

אחת מתחנות הכוח הראשונות בעולם לייצר חשמל מאנרגיה סולארית משתמשת בטכנולוגיה המכונה בריכת שמש קולט שמש גדול עם מערכת אחסון חום משולבת המספקת אנרגיה תרמית. זוהי בריכת השמש הגדולה ביותר לייצור חשמל והיא פועלת מאז 1988. שטחה של 210,000 מ"ר ומספק הספק חשמלי של 5 מגה -וואט.

זהו פתרון מצוין עבור דוד שמש

מכיוון שמשקי הבית בירושלים זקוקים לטמפרטורות מים שבין 30 ל -70 מעלות צלזיוס. מים במחזור מחומם על ידי אספן השמש לטמפרטורה מתחת לנקודת הרתיחה. בהתאם לאקלים באזור ירושלים, זה יכול לחמם 200L עד 400L מים ביום.

נראה אם לובי יצליח ליצור מושב תרמי סולארי ליד השולחן. התקנתו של גייזר סולארי SA תלויה באקלים ובמיקומה של ירושלים. ישנם גורואים סולאריים וצוותים באזור ירושלים שיכולים לעזור לך למקם את דוד השמש SA שלך.

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

דילוג לתוכן