מחלות נפוצות לגברים

גורם המוות העיקרי בקרב גברים הוא סרטן הערמונית, הצורה הנפוצה ביותר של סרטן השד בקרב גברים בארה"ב. כיום ישנן מחלות רבות אחרות המועברות במגע מיני כגון HIV / איידס, הפטיטיס C והפטיטיס B ו- C.

מספר סרטן הערמונית והשד החדשים קשור קשר הדוק

אך התמותה מסרטן גבוהה יותר בקרב גברים מאשר אצל נשים. נשים נוטות יותר לגברים למות ממחלותיהן, ומספר מקרי המוות ומחומרתן מסרטן הערמונית זהה לסרטן השד. גברים נוטים יותר לנשים לפתח מחלות אלו, אם כי גברים נוטים פחות להבדק מחלות מסוימות כמו סרטן השד או ששוכחים לבדוק אותן מכיוון שרק נשים נפגעות ונשים מתות מהן.

עם זאת, תכנון מעט ארוך טווח יכול לעזור להתרחק מחלק מהמחלות הנפוצות בקרב גברים. בקר ברופא שלך כדי ללמוד עוד כיצד תוכל להפחית את הסיכון למחלות שכיחות אצל גברים כגון סרטן הערמונית, סרטן השד ומחלות אחרות.

אפריקאים אמריקאים

גברים אמריקאים הם בעלי סיכוי כפול לפתח סרטן ריאות מגברים לבנים, למרות שסרטן הוא גורם המוות מספר 2 בקרב כל הגזעים. גברים אפרו-אמריקאים נמצאים גם בסיכון גבוה יותר לחלות בסרטן הערמונית בהשוואה לעמיתיהם הלבנים. על פי האגודה האמריקאית לסרטן, רוב סרטן הערמונית מתגלה בשלב מאוחר בחיים, אם כי הוא גורם המוות מספר 2 בשני הגזעים. תגלה כי מדי שנה מאובחן סרטן הערמונית בארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד, דרום אפריקה, הודו ודרום קוריאה. המחלה שכיחה יותר אצל גברים, הסיכוי לשתות אלכוהול פי שניים, על פי ה- CDC. הסיבה לכך היא שגברים נוטים יותר לשתות יתר על המידה ולעשן כגורמים העיקריים למחלות. זו בוודאי לא הסיבה שבגללה נשים סובלות ממחלות אוטואימוניות יותר מגברים, אך זה סימן שגם גברים נמצאים בסיכון גבוה יותר למחלות כרוניות כמו סוכרת, מחלות לב, סרטן, סוכרת והשמנת יתר.

שאל כל אחד על בעיות בריאות שעלולות להשפיע על גברים

והם יגידו לך סרטן הערמונית וטסטוסטרון נמוך. הטיפול בסרטן הערמונית תלוי בסוג הסרטן, בגיל החולה ובכמות הטסטוסטרון בגוף. אצל אנשים שאובחנו כחולי סרטן הערמונית לפני שהתפשט לחלקים אחרים בגוף, שיעור ההישרדות לחמש שנים הוא 30%.

הקשר בין טסטוסטרון לערמונית אינו מסביר את הפער בין תוחלת החיים ותוחלת החיים

ולכן מעודדים גברים לערוך בדיקות אחת לשנה. הדרך הטובה ביותר לטפל בהצלחה בסרטן הערמונית היא להיות מודעים לגורמי הסיכון למחלות נפוצות אחרות כמו סוכרת ומחלות לב. נשים מורידות את הסיכון לסרטן ומחלות שכיחות אחרות מכיוון שיש בגופם פחות טסטוסטרון מגברים.

על פני השטח

לא ניתן לצפות שמחלות שאינן נחשבות להשפיע על גברים ונשים באופן שונה, אך שיעורי התמותה והתסמינים אינם זהים לגברים ולנשים. למעשה, חלקן ספציפיות למגדר – מוטות, מה שאומר שהן גורמות לשיעורי תמותה גבוהים יותר ולשיעורי שכיחות גבוהים יותר מאשר במחלות אחרות. כאשר מגדר יכול להשפיע על האופן שבו אדם מגיב למחלות כאלה, המגדר אינו משפיע על המחלה. אין לבלבל בין מין לבין הבדלים בין המינים בטיפול הרפואי במחלות המועברות במגע מיני, מחלה שיש לה סיכוי משמעותי להעברה במגע מיני.

עם זאת, עדיין יש צורך להוכיח את הקשר הסיבתי בשל מספר המחקרים המוגבל והיעדר נתונים על הקשר בין מגדר למחלה.

המופיליה A ו- B מתרחשת כמעט אך ורק אצל גברים, ולאנשים רבים הסובלים מסרטן המעי הגס אין תסמינים. למעשה, סרטן האשכים הוא גורם המוות השני בגברים בארה"ב. X – תורשה רצסיבית מקושרת, כגון ממאירות מולדת, שכיחה יותר בקרב גברים.

מחלות אוטואימוניות כגון ספונדיליטיס אנקילוזינג שכיחות יותר בקרב גברים, אך גם גברים אשר פגעו במערכת החיסונית שלהם רגישים יותר למחלות אלו, במיוחד בשלבים הראשונים של המחלה, כמו למשל בילדות המוקדמת.

זו כנראה אחת הסיבות הרבות לכך שרוב המחלות האוטואימוניות שכיחות הרבה יותר בקרב נשים מאשר אצל גברים. עם זאת, אם נסתכל על האנשים שנפגעו באופן הוליסטי, נגלה כי הרבה יותר גברים מאשר נשים מושפעים ממחלות אלו.

רק 54 אחוז מהנשים מכירות שמחלות לב הן אחד המצבים הבריאותיים העיקריים המאיימים על מין

בעוד שהציבור רואה במחלות לב בעיה נפוצה אצל גברים, מחלות אלו פוגעות בגברים ובנשים כאחד. מחלות לב, כמו התקף לב, שבץ ואי ספיקת לב, נוטות להיות חמורות יותר בקרב נשים מאשר אצל גברים.

לחצני מצוקה לקבלת עזרה ראשונה מהירה בכל מחלה ובדיקה 

מומלץ להתקין לחצני מצוקה אצל אנשים שיש להם בעיות רפואיות על מנת שיוכלו לקבל מענה מהיר ויעיל ללא המתנה התור של בתי החולים או מומחי רפואה שונים.

 

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

דילוג לתוכן